Прошу вас вийти на вулицю , на
свіже повітря- урок сьогодні буде там...
-
Такі уроки, на свіжому повітрі ви вже проводили з
образотворчого мистецтва. Можливо,
пригадаєте, як вони називаються?
Пленер
– (фр. вільне повітря) - живопис на
відкритому повітрі, що відтворює кольорове багатство природи, сонячне
освітлення й повітряне середовище.
І сьогоднішній урок української
літератури ми проводимо просто неба. Ми не будемо користуватися зошитами,
підручниками, не будемо читати і писати, а будемо вчитися бачити, слухати й
розуміти дерева, квіти й трави.
Коли людина вчиться бачити і розуміти
природу, тоді
вона стає красивою. А хто з нас не хоче бути красивим? І впевнена, що після нашого уроку ви
станете ще красивішими. От побачите!
Розпочнемо нашу розмову зі загадки.
Послухайте і відгадайте:
І
весела, й яснолиця,
Дивна
в сонечка сестриця.
Роботящу
вдачу має,
Землю
зелом засіває.
Заквітчає
яр і поле,
Принесе
у ліс обнову.
Відгадайте,
хто вона?
Ну,
звичайно, це...
-
І ось сьогодні ми прославимо весну
поетичними рядками.
-
Гра «Розфарбуй слово»
-
Великий вінок ми сплели з різних
квіточок – слів. А ще потрібно прикрасити його. Ваше завдання - підібрати епітети
до слова весна. Умова гри: слова не
можуть повторюватися.
Весна
– А зараз ми спробуємо скласти вірш про
весну. Я буду читати рядки, а ви добирайте риму. Пригадайте, що таке рима?
Йде
весна, і все радіє:
Вона
серденько наше /.../.
І
пташечка весну стрічає,
Веселу
пісеньку /.../.
Які
для весни є слова?
Вона
красива і /.../,
Тендітна,
ніжна, як купава,
Весела,
лагідна й /.../
І
скрізь весні лунає: «Слава!».
Вона
квітуча і /.../.
Весна
іде, немов царівна,
Зелена,
сонячна, /.../
Захоплюється
щастям світ:
Весна
не йде, а вже /.../.
Ви,
діти, весну зустрічайте
і
їй веснянку /.../!
- Уроки на природі часто проводив В.Сухомлинський ,уважно прослухайте текст,
який він написав , і уявіть собі таку картину.
Навесні
ми пішли до лісу. Зійшло сонце, дихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі
заспівали. Кожне співало свою пісню.
Береза
співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілося підійти до білокорої красуні й
обняти її.
Дуб
співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілося бути сильними,
відважними.
Верба,
що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні
верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться.
Горобина
співала тривожну пісню. Ця пісня навіяла Думку про темну ніч і бурхливу грозу,
від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту.
Ось
які пісні почули ми в лісі.
-
Чи сподобалися вам пісні дерев?
-
Чия пісня сподобалася вам найбільше?
Чому?
-
У якому стилі написано прослуханий твір?
Доведіть свою думку.
-
Які художні засоби використовує автор?
-
Який за обсягом прослуханий твір?
Теорія літератури.
Твір В.Сухомлинського «Все в лісі
співає» є етюдом. Що таке етюд,
ми з'ясуємо на сьогоднішньому уроці.
-
Що таке етюд?
-
Етюд – це твір образотворчого мистецтва
допоміжного характеру, виконаний з натури.
- Етюд - невеликий музичний твір
віртуозного характеру.
3
У літературі етюд - це невеликий твір
допоміжного характеру, який виконується безпосередньо з натури, з метою кращого
її вивчення або начерк для майбутнього твору.
-
Основні ознаки етюду :
1)
Коротка форма
2) Безпосередні враження від природи
3)
Висловлення своїх почуттів
4)
Образність мови /
Складання етюду
-
-
Що таке пейзаж?
-
Роздивіться навкруги. Які зміни у
природі відбулися з приходом весни?
-
Які стоять дерева?
-
Про що мріють дерева?
-
Яку думку думає старий каштан, що стоїть
біля вашого будинку(у полі,в лісі)?
-
Про що шепоче трава?
-
Що хоче розповісти краплинка роси?
-
Чим пахне вітер?
-
Як розмальоване небо?
-
Чому похилився і плаче отой кущик? Що
трапилось?
-
Чого бояться квіточки на отій клумбі?
-
Чи потрібна допомога рослинам?
-
Яка?
-
Коли радіє людина, а коли плаче?
-
Коли радіють дерева, кущі, квіти?
-
А коли плачуть?
-
Висновок: природа теж відчуває, розуміє,
любить і ми повинні…
-
Що ми повинні?
Домашнє завдання.
Засій
своє поле,
Свій
сад посади.
Свій
колос зрости
І
склади свою пісню.
Написати
етюд про природу.
https://osvita.ua/publishing/urok/
Немає коментарів:
Дописати коментар