Контрольна робота
Займенник
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]Чорнобривці завоювали не лише пошану, а й любов українців. [2]Ці
скромні жовтогарячі квіти із сильним запахом ні з чим не переплутаєш. [3]В
Америці зростає 35 видів чорнобривців, а в нас лише три. [4]Різким запахом вони
відлякують будь-яких городних шкідників, мають лікувальні властивості. [5]Дівчата
вплітали чорнобривці у свої
вінки, освячували на Маковія.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Жодного займенника
немає в реченні
А першому Б другому
В четвертому Г п’ятому (0,5 б.).
2. У четвертому реченні
займенників
А 1 Б 2 В 3 Г 4 (0,5 б.).
3. Виділений у 5 реченні займенник стоїть у відмінку
А давальному Б знахідному
В орудному Г називному (0,5 б.).
4. У четвертому реченні є
займенник
А присвійний,
неозначений Б означальний, відносний
В
неозначений, особовий Г присвійний,вказівний (0,5 б.).
Завдання 5─ 9 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
5. Займенниками є всі
слова рядка
А ви,
всякий , що, ніяк, жоден Б вони, мій, скільки, хто, котрий
В деколи,
чий, наші, їх Г Моя,
скільки, абияк, ти (1б.)
6. Присвійний займенник є в кожному
рядку, ОКРІМ
А взяти
його
зошит Б схвалити мій проект
В запросив
її
в кіно Г знає своє місце (1б.)
7. Через дефіс треба
писати всі займенники рядка
А аби/кому,
ні/скільки, хтозна/кого
Б бозна/що,
будь/кого, ані/кому
В що/небудь,
казна/чому, який/небудь
Г ні/з/чого,
бозна/кому, чий/небудь (1б.)
8. Виділені займенники належать до одного розряду в усіх реченнях,
ОКРІМ
А Що не забуду я ніколи?
Б Намалюю
квіти, що ростуть у лузі.
В Хто наш народ? Яка у нього доля?
Г Та
до кого
ж я літатиму? (1б.)
9. З’ясуйте , яким членом речення
виступає виділений займенник.
У
її очах ворухнувся здогад.
А підметом Б додатком
В означенням Г обставиною
(1б.)
Завдання 8-9 передбачають
установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
10. Установіть відповідність. (1,5 б.).
Розряд за значенням
|
Приклад
|
1 вказівні
|
А котрий, чий, скільки
|
2 відносні
|
Б стільки, такий, той
|
3 питальні
|
В ніякий, ніхто, нічий
|
|
Г хто? що? який?
|
11. Установіть відповідність (утворіть
словосполучення).(1,5 б.).
1 пишався
|
А на мене
|
2 сміявся
|
Б мною
|
3 пробачив
|
В з мене
|
4 дивився
|
Г наді мною
|
|
Д мені
|
12. Провідміняйте займенники будь-який, жоден.(2б.)
ІІ варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]Народна мудрість попереджає: язик мій ─ ворог мій. [2]Адже запроста
можна опинитися в неприємній ситуації тому, що вчасно не промовчав. [3]Отже, не
критикуй близьких свого співбесідника. [4]Добре поміркуй, перш ніж переповідати
анекдот, у якому висміюються інші народи. [5]Пам’ятай, що кожен має право на
особисті вподобання. [6]У всіх нас різні здібності, завдяки яким стаємо
неповторними, але не кращими за інших.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1. У четвертому реченні
займенників
А п’ять
Б чотири
В два
Г один
(0,5 б.).
2. Немає жодного
займенника в реченні
А 1 Б 2
В 3 Г
4 (0,5 б.).
3. Виділений у 6 реченні
займенник стоїть у відмінку
А давальному
Б знахідному
В орудному
Г називному (0,5 б.).
4. У першому реченні
займенник
А присвійний
Б означальний
В
неозначений
Г особовий
(0,5 б.).
Завдання 5─ 9 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
5. Займенниками є всі
слова рядка
А мій,
весь, що, тут, жоден
Б вони,
дехто, ніскільки, сам, цей
В учора, той,
наші, їх, мій
Г ніщо,
кожний, якось, ти, себе (1 б.).
6. Через дефіс треба
писати всі займенники рядка
А аби/чий,
ні/хто, хтозна/чий
Б чий/небудь, будь/хто, ані/хто
В хто/небудь,
будь/який, будь/з/ким
Г будь/який,
хтозна/який, чий/небудь (1 б.).
7. Присвійний
займенник є в кожному рядку, ОКРІМ
А врахувати його побажання
Б схвалити
мою
пропозицію
В запросив
на його виставу
Г ніхто не прийшов (1 б.).
8. Немає
орфографічної помилки у словосполученні
А
залишитися ні з чим
Б
де-які питання
В
які сь незрозумілі дії
Г
гніватися хтозна чому (1 б.).
9. З’ясуйте, яким членом речення
виступає виділений займенник.
Усяка травичка на своєму корені росте.
А підметом Б додатком
В означенням Г обставиною (1 б.).
Завдання 8-9 передбачають
установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
10. Установіть відповідність (1,5 б.).
Розряд за значенням
|
Приклад
|
1присвійні
|
А котрий, чий, скільки
|
2 вказівні
|
Б стільки, такий, той
|
3 відносні
|
В весь, всякий,
кожний
|
|
Г мій, твій, їх
|
11. Установіть відповідність (утворіть
словосполучення) (1,5 б.).
1 приїхав
|
А на мене
|
2 глузував
|
Б за мною
|
3 подумав
|
В з мене
|
4 спостерігав
|
Г про мене
|
|
Д до мене
|
12. Провідміняйте займенники скільки, ніхто.(2б.)
Немає коментарів:
Дописати коментар