КЗССР "Ліцей імені Героя України Миколи Паньківа "

понеділок, 16 березня 2020 р.



Розбір прикметника як частини мови. Узагальнення й систематизація вивченого про прикметник

Пригадати відомості про прикметник


—        Розряди прикметників за значенням.
—        Ступені порівняння прикметників.
—        Прикметники твердої і м’якої груп, їх відмінювання.
—        Способи творення прикметників.
—        Написання найуживаніших суфіксів прикметників.
—        Н і нн у прикметниках.
—        Не з прикметниками.
—        Написання складних прикметників разом і через дефіс.

1.         Ознайомлення зі схемою розбору прикметника.
[1]       Схема розбору прикметника.
1)         Частина мови.
2)         Початкова форма (Н. в. однини чоловічого роду)

3)         Постійні ознаки:
а)         група за значенням;
б)         ступінь порівняння (для якісних);
в)         група за відмінюванням (тверда чи м’яка).
4)         Непостійні ознаки:
а)         число;
б)         рід (в однині);
в)         відмінок.
5)         Синтаксична роль.

2.         Робота в зошитах.
[1]       Завдання: списати речення, вставляючи, де треба, пропущені букви і розкриваючи дужки; зробити письмовий розбір трьох прикметників за схемою; пояснити орфограми.
Багрова смуга зорі серед слизьких хмар здавалася вогнян.. им потоком. 
(Не)в..лик..й будинок артілі мит..ю наповнився людьми. 
Хата лісника стояла на (не)велик..й г..лявині між двома височен..ими дубами.
У справедл..в..х армій доля завжди пр..красна. (О. гончар) Черниш бачив облич..(я,а) (не)войовниче, а якесь мирне. 
Вечірн.. сір.. море лягло до самих ніг. 

3.         Проведення тестування.
1.         Визначіть ступінь порівняння прикметника більш теп¬лий:
а) вищий;
б)         найвищий.
2.         Визначіть ступінь порівняння прикметника щонайкращий:
а)         проста форма вищого ступеня;
б) проста форма найвищого ступеня;
в)         складена форма вищого ступеня;
г)         складена форма найвищого ступеня;
3.         Прикметник темний належить до розряду:
      а) якісних прикметників;
б)         відносних;
в)         присвійних.
4.         Ступені порівняння і коротку форму мають: 
а) присвійні прикметники;
б) якісні;
в)         відносні.
5.         Укажіть присвійний прикметник:
 а) золотий;
б) вовняний;
в)         дзвінкий.
6.         Відносні прикметники:
а)         вказують на таку ознаку, яка може бути у предмета в більшій чи меншій мірі;
б) вказують на ознаки предметів за різноманітними
відношеннями між предметам;
в)         означають приналежність чого-небудь людині чи тварині.
7.         Не з прикметниками пишеться разом, якщо:
а)         до цих прикметників є протиставлення;
б)         між не і прикметником можна вставити слова є, був;
в) прикметник з не можна замінити синонімом.
8.         Укажіть, у якому прикметник пишеться -нн-:
а)         змії..ий;
б) страше..ий;
в)         глиня..ий.
9.         Укажіть прикметник, у якому пишеться -н-:
а)         щоде..ий;
б)         сумлі..ий;
в) качи..ий.
10.       Складні прикметники пишуться разом, якщо:
а)         прикметники означають відтінки кольору і смаку;
б)         вони утворені від незалежних одне від одного слів;
V         в) утворені від залежних одне від одного слів.
11.       Прикметник жовто(гарячий) пишеться:
а) разом;
б)         окремо;
в)         через дефіс.
12.       Прикметник (науково)дослідний пишеться:
а)         разом;
б)         окремо;
в) через дефіс.
13.       Прикметник (загально)корисний пишеться:
а) разом;
б)         окремо;
в)         через дефіс.
Тестові відповіді скидаємо у приватні повідомлення у вайбері.
VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти сенкан(1-2-3-5-1)про  весну.

Немає коментарів:

Дописати коментар