КЗССР "Ліцей імені Героя України Миколи Паньківа "

неділя, 26 квітня 2020 р.


     

Григір Тютюнник "Дивак"



                                                     


     Скласти анкету головного героя
1.      Ім’я.
2.      Портрет.
3.      Уподобання.
4.      Ставлення до природи.
5.      Вчинки й поведінка.
6.      Думки і переживання.
7.      Оцінка з боку дорослих.
О
         Найбільше Олесь любить малювати. Через те йому й зима до вподоби, бо на снігу зручно малювати всяку всячину. А вміє він це робити, бо уважний до всього: помічає зелені чубчики трави крізь порошу, низенькі пеньки з жовтуватою смілкою, йому цікаво, як дятел порається та який підводний світ замерзлої річки. Допитливість і спостережливість пробуджують його творчу уяву: «ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатці — він біля віконця сидить, рибку стереже». Тому й вдалим виявився малюнок дятла, і навпаки — не цікавим був йому той гирунчик. Справді, яке натхнення викликає в художника перегнійний горщечок? Учителька б сама могла подбати про гідний предмет для малювання й не ставити себе в незручне становище. До того ж, хлопчик іще дуже малий, щоб слухняно виконувати будь-які забаганки старших. Тому й вийшов із класу. Можна сказати й про те, що в хлопчика природне чуття краси і свободи, не притьмарене путами штучних заборон. Як, очевидно, заздрив Олесеві автор, всіляко утискуваний у своїй творчості!
Розповідаючи про те, як Олесь підтримав сосну, трамбуючи її коріння, або не захотів «подушки на льоду гнути», як він переживав, коли щука проковтнула рибку або дід бив коней, щоб швидше дістатися домівки . Та найбільше його вразили дідові слова про жорстокість світу дорослих, де «не бити не можна», бо «не ти, так тебе одрепають, ще й плакать не дадуть».   
      Однак сон, який приснився вночі хлопчикові, засвідчує, що в душі малого зріють добрі почуття, з якими він увіходить в новий день, у нове життя.
- На кого з літературних героїв Астрід  Ліндгрен схожий хлопчик Олесь із оповідання «Дивак» Г. Тютюнника і чим? 
       Складання інформативного грона до образу Олеся
Олесь:
ü Добрий, щирий;
ü Незлопам’ятний;
ü Любить природу;
ü Чуйний;
ü Спостережливий;
ü Вміння цінувати прекрасне;
ü Легковажний;
ü Іноді млявий і боязкий

Рубрика «Поміркуй, обґрунтуй»
-    Олеся називали диваком – це добре чи погано?
-    Якою людиною у майбутньому буде Олесь?
-    Чому багато хто з героїв не розуміють поведінку, вчинки хлопця?
-     Як сам автор ставиться до свого героя?
    Кожна людина неповторна, індивідуальна. Таким є і Олесь, герой оповідання "Дивак". Він тонко відчуває природу, чутливий до краси, його серце відкрите для добра й справедливості. Усе лихе в житті він сприймає болісно. Не всі розуміють його почуття, навіть учителька і рідний дід, тому вважають його диваком, людиною, не пристосованою до життя.

 Домашнє завдання
Написати есе «Майбутнє Олеся».


    Немає коментарів:

    Дописати коментар