Вставні слова . Звертання. Однорідні члени речення.
Складне речення
1.Установіть відповідність між реченням та наявністю в
ньому даної синтаксичної конструкції (розділові знаки пропущено)
1
Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим. 2
Зігрій мене сонечко своїм теплом. 3
Зима напевно буде суворою. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
2.Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної
синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1
На мою думку, вам зробили слушне зауваження. 2
Люблю я, Києве, тебе в ранковий час. 3
Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
3.Установіть відповідність між реченням та наявністю в
ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1
Ще нам браття молодії усміхнеться доля. 2
Можливо блискавиць крило ці горді коси
заплело 3
Високий чистий дзвін коси передвіщав
мені радість і втіху. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
4.Установіть
відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 До нас прилетіла на срібних конях
всемогутня зима і скоро випав сніг 2 Велика кількість птахів оселяється на
березі моря і живиться рибою 3 Посуньтеся сестрички мої любі. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
5.Установіть
відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Оживе ліс і защебечуть птахи. 2 Скоро мабуть почнуться канікули. 3 Він одночасно писав і говорив по телефону. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
6.Установіть
відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Краю мій
люблю я тебе. 2 Тихо
навкруги й затишно. 3 Пригріло
сонечко обсохла земля. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
7.Установіть
відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Будь
ласка подай мені зошит. 2 Зігрій сонечко тепле нашу землю. 3 Верби
сіро-зеленим туманом котились по луці і закривали подекуди воду. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
8.Установіть відповідність між реченням та наявністю в
ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Сонце росло палало і тихо спускалося додолу. 2 Мабуть весна принесе з собою і радість. 3 То замерехтить достигла нива то зблиснуть золоті озера
соняшників. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
9.Установіть відповідність між реченням та наявністю в
ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 І тобі синє
місто натхненно славу співаю. 2 Кажуть на Стрітення бореться зима з літом. 3 Зима це період зимових свят подарунків та
канікул. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
10.Установіть відповідність між реченням та наявністю
в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Червона калино чого в лузі гнешся? 2 Тріщинки в емалі зубів виникають від
розкушування горіхів кісточок слив вишень 3 Натиснув кнопку гримить дзвін. |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
11.Установіть відповідність між реченням та наявністю
в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Я бачу вітер зносить дахи будинків 2 Мамо
іде вже зима. 3 Ми споживаємо різні продукти м'ясо молоко сир картоплю |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
12.Установіть відповідність між реченням та наявністю
в ньому даної синтаксичної конструкції(розділові знаки пропущено)
1 Іди на землю і будь звірячим царем заводь
лад не допускай кривди. 2 Сміється сонце з небозводу кудись хмарки на
конях мчать. 3 Як тихо і затишно в хаті матусю! |
А
однорідні члени речення Б
складне речення В
звертання Г вставні
слова |
13. Чуже мовлення, передане
дослівно, називається
А діалогом Б простим реченням
В складним реченням Г прямою мовою
4. Пряма мова зазвичай
супроводжується
А словами автора Б непрямою мовою
В звертанням Г складним реченням із різними
видами зв’язку
5. Діалог — це…
А роздуми якоїсь особи Б цитата
В розмова двох осіб Г пряма мова
6. Укажіть схеми, у яких правильно розставлено
розділові знаки.
А «П»,— а,— «п».
Б «П.— А».
В «П,— а,— п».
Г «П.— а,— п».
7. Укажіть правильно намальовану схему до речення: «У
вигляді мови,— сказав Олесь Гончар,— дано людині великий дар
А «П»,— а.
Б «А»,— п.
В «П.— а,— п».
Г «П,— а,— п».
8. Неправильно розставлено розділові знаки в реченні
А Тепер, коли
тебе довго немає, я думаю: «Любуйся калиною, коли
цвіте, а дитиною,
коли росте».
Б Він міг би
сказати про себе словами Блока: «Одним із моїх натхнень була чесність».
В Бувало так, що
беручи до рук якийсь перекладний твір казав «А я ж колись це теж перекладав».
Г«А на Запорожжі кошовий Сірко помер»,— занотовував для
пам’яті поколінь самовидець.
9. Неправильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Учитель не може бути тільки добреньким і
простодушним»,- доводив Василь Сухомлинський.
Б «Що це тобі не спиться Сергійку?» - запитала мати.
В «Чого ж ти мовчиш»,- запитав учитель..
Г «Ходять тут усякі»,- бурмоче дід.
10.Прямої мови нема в реченні
А Стародавня
народна приповідка мудро вчить Держімося землі, бо земля держить нас
Б Мати говорила
про те щоб я завжди слухався свого
серця.
В А Сашкові
сказала Тобі сину треба стати іншою людиною.
Г І тепер подумав
він уві сні можна не боятися жодного
хижака
11.Визначте речення з прямою мовою(роздiловi знаки пропущено)
А Диктор
повiдомив про вiдкриття у мiстi нового стадiону.
Б Диктор
повiдомив що у мiстi вiдкрився новий стадiон.
В Диктор
повiдомив у мiстi вiдкрився новий стадiон.
Г За
повiдомленням диктора в мiстi вiдкрився новий стадiон.
12.Укажiть речення, що вiдповiдає схемi:«П, – а, –
п». (роздiловi знаки пропущено)
А Я
люблю зиму сказала дiвчинка бо в сiчнi в мене день народження.
Б Я
люблю зиму бо в сiчнi в мене день народження сказала дiвчинка.
В Дiвчинка
сказала я люблю зиму бо в сiчнi в мене день народження.
Г Дiвчинка
сказала що любить зиму бо в сiчнi в неї день народження.
11.Укажіть
речення побудоване за схемою: «П, (!?)» — а.
А «Чудовий Дніпро!» — скаже всякий, хто гляне.
Б «Дивно!.. Що це може бути? — думав вартовий.— Може,
засурмити на тривогу?»
В «Завтра почнемо готуватись до морського походу,— вів
кошовий.— Пам’ятайте, що від завтрашнього дня у нас воєнний закон…»
Г Коваль відповів: «Без пісні що ж то за
кобзар!»
12. Яку помилку допущено в діалозі
Здрастуйте! — закричала
дівчинка.
Куди ви прямуєте?
Будь здорова, маленька
дівчинко,— поважно відповіли їй. — Ми поспішаємо на свято народження річки!
А не виділено слів автора
Б не поставлено тире перед репліками
В не записано в один рядок
Г неправильно поставлені розділові знаки в кінці
слів автора
Немає коментарів:
Дописати коментар