КЗССР "Ліцей імені Героя України Миколи Паньківа "

четвер, 18 березня 2021 р.

Прикметник

                                                                                                                                                                                                                           Контрольна робота №6

Прикметник

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2]Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша,що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.У  першому реченні прикметників

А п’ять Б чотири В три Г два (0,5 б.).

2. Не можна утворити ступені порівняння від прикметника

А синій Б несміливий В важкий Г холодний (0,5 б.).

3. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні

А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).

4. Прикметники м’якої групи є в реченні

А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).

Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

5. Лише якісні прикметники вжито в рядку

А вишневий, цегляний, холодний Б повільний, хлібний, темний

В довгий, осінній, кавовий Г старанний, синій, багатий (0,5 б.).

6. Лише відносні прикметники вжито в рядку

А барвистий, сестрин, гарячий Б вечірній, франківський, книжний

В глибокий, здібний, Маріїн Г заячий, попелястий,батьківський (0,5 б.).

7. Присвійний прикметник  вжито в словосполученні

А лисячий хвіст Б вовча натура

В заяча шапка Г лебедина пісня (0,5 б.).

8. Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові

А дощ…вий Б груш...вий

В кварц...вий Г слив…вий (0,5 б.).

9. Літера -і- пишеться на місці пропуску в усіх словах рядка

А лір…чний, сцен…чний Б титан...чний, фіз…чний

В математ...чний, демократ…чний Г соціолог…чний, псих…чний (0,5 б.).

10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників

А найдорогіший Б найбільш кращий

В якнайдовший Г самий відомий (0,5 б.).

11. Подвоєні  -нн- треба писати в обох словах рядка

А здорове (н/нн) ий, качи (н/нн) ий Б нездола'(н/нн) ий, пташи (н/нн) ий

В страше(н/нн) ий, невблага'(н/нн) ий Г віко(н/нн) ий, соколи(н/нн) ий (0,5 б.).

12. НЕ треба писати окремо із наступним словом у реченні

А Краще досконало виконати не/велику частину роботи, ніж погано у десять разів більше.

Б Де справи самі за себе говорять, слова не/потрібні.

В У тобі, мово,  не/осяжна душа народу.

Г Листку подібний над землею…, хто мову матері своєї, як син не/вдячний забува (0,5 б.).

13. Через дефіс потрібно писати прикметники

А чорно/ жовтий, сільсько/господарський, східно/ слов’янський

Б давньо/руський, історико/ культурний, фізико/ технічний

В військово/ морський, північно/ східний, жовто/ блакитний

Г чорно/робочий, вугле/видобувний, блідувато/рожеві (0,5 б.).

14. Присудок виражений прикметником у реченні

А Ти зрікся мови рідної.

Б Розвивайся й далі, мово наша рідна,і про нас нащадкам звістку донеси.

В Я знаю: мова мамина ─ свята.

Г Мова ─ це всі глибинні пласти духовного життя народу.(0,5 б.).

Завдання 15-16 передбачають  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ 

15. Установіть відповідність.(1,5б.)

Група прикметників

Приклад  

1 антоніми

А Не полишай старого друга, адже новий не буде схожий на нього.

2 синоніми

Б Усякого схвалення гідний той, хто поєднав приємне з корисним.

3 епітети

В Сплав золотого серця й залізної волі ─ найрідкісніший.


Г Звуковий  або фонетичний запис  слова передає його правильне звучання. 

16. Установіть відповідність.(1,5б.)

Група прикметників

Приклад  

1 якісний  прикметник

А лисячий

2 присвійний  прикметник

Б широкий

3 відносний прикметник 

В зимовий



17. Розберіть виділений у реченні прикметник як частину мови.(2б.)

Немає нічого величнішого, ніж людина.

Контрольна робота №6

Прикметник

ІІ варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]Удуші й серці кожного є щось найсвятіше, найглибше, найближче. [2]Для мене завжди була і залишається материнська любов [3]З віддаленням вічної розлуки все більше приходить розуміння своєї неправоти у ставленні до найріднішої людини, вини перед нею. [4]Її ж образ завжди зі мною, підтримує у важку мить, зігріває. [5]Вона ж бо прожила таке важке, безрадісне життя.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь 

1.У  першому реченні прикметників

А п’ять Б чотири В три Г два (0,5 б.).

2. У тесті   прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні

А 2 Б 3 В 4 Г 5(0,5 б.). 

3. Відносний прикметник вжито в реченні

А 1 Б 2 В 4 Г 5(0,5 б.).

4. Не може мати ступеня порівняння якісний прикметник, який знаходиться в реченні

А 1 Б 3 В 4 Г 5 (0,5 б.).

Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.

5. Лише якісні прикметники вжито в рядку

А синій, холодний, вечірній Б весняний, золотий, теплий

В страшний, твердий, чарівний Г здібний, науковий, звичайний (0,5 б.).

6. Лише відносні прикметники вжито в рядку

А прискіпливий, сумний, дніпровський Б мідний, вишневий, відважний

В фізичний, дерев’яний, український Г луцький, братів, заячий (0,5 б.).

7. Присвійний прикметник ужито в словосполученні

А бабине літо Б братів зошит

В лисяча натура Г материнська ласка (0,5 б.).

8. Суфікс -ов- пишеться на місці пропуску в слові

А куль…вий Б замш...вий

В галуз...вий Г полудн…вий (0,5 б.).

9. Літера -и- пишеться на місці пропуску в слові

А крит…чний, хім…чний Б публ...чний, генет…чний

В істор...чний, психолог…чний Г демократ…чний, клас…чний (0,5 б.).

10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників

А самий довгий Б найдовжелезний

В швидший за всіх Г більш ширший (0,5 б.).

11. Подвоєні  -нн- треба писати в обох словах рядка

А нескАза(н/нн)ий, числе(н/нн)ий

Б безсо(н/нн)ий, незрІвня(н/нн)ий

В ра(н/нн)ій, широче(н/нн)ий

Г півде(н/нн)ий, зосередже(н/нн)ий (0,5 б.).

12. НЕ треба писати окремо із наступним словому реченні

А Не/обережне слово щодо іншої народності є образливим.

Б Із глибини душі народжувалися слова ─  не/буденні, а високі, одухотворені.

В В смерті обернуся до життя своїм стражденним і  не/злим  обличчям.

Г Мова мамина ─ свята, у ній вічний не/знищенний дух народу. (0,5 б.).

13. Разом потрібно писати прикметники в рядку

А темно/ рожевий, південно/східний, високо/ гірний

Б військово/полонений, жовто/ гарячий, давньо/ слов’янський

В медо/ носний, кисло/ солодкий, семи/ струнний

Г темно/волосий, тьмяно/зелений, мало/знайомий (0,5 б.).

14. Присудок виражений прикметником у реченні

А Мова ─ це сучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.

Б Знання рідної мови визначає багатство, широчінь інтелектуальних та естетичних інтересів особистості.

В Мова ─ універсальна, але користування нею вкрай індивідуальне.

Г У літописів є найстрашніша зброя─ замовчування. (0,5 б.).

Завдання 15-16 передбачають  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ 

15. Установіть відповідність. (1,5 б.).

Група прикметників

Приклад  

1 антоніми

А Тільки в праці невтомній крилатим стаєш.

2 синоніми

Б Слово „лаконічний” означає стислий  і прийшло з давньої лаконіки.

3 епітети

В Добру науку приймай, хоч її і від простого чуєш; злої ж на ум не бери.


Г Наполеглива праця все перемагає. 

16. Установіть відповідність. (1,5 б.).

Група прикметників

Приклад  

1 якісний  прикметник

А материнський

2 присвійний  прикметник

Б татусів

3 відносний 

В добрий



17. Розберіть виділений у реченні прикметник як частину мови (2 б.).

Не цурається правди мудрець, хоч вона з уст дитячих буде.



       І Іван, Анастасія, Вероніка П.,Вікторія, Лілія, Роман , Аліна    

ІІ Єлизавета, Олена, Вероніка Л,Артем, Максим , Вікторія.

Немає коментарів:

Дописати коментар