КЗССР "Ліцей імені Героя України Миколи Паньківа "

четвер, 20 жовтня 2022 р.

 

Я з того століття, де ткали верети,

цідилко з набілу сушили на плоті,

з усіх марципанів – солодкі ренети,

і стіл на Різдво – наймиліша робота.


Я з того століття, де землю любили,

косили кропиву, будяк на болоні*,

де цноту і честь берегли, не губили,

а в моду входили кримплен і болонья**.


Я з того століття, де ріки ще чисті,

де посуд до скрипу в сироватці мили,

робили добро без грошей, без користі,

а з хімії – поташ*** й господарське мило.


Я з того століття, де повні криниці,

пахтіли солома та сіно з січкарні,

обід не в Мак Дональдсі, а на стільниці,

дівчата без фітнесу й ботоксу - гарні.


Я з того століття, де чай – зі шипшини, 

звіринець в стодолі: овечки, корови,

жінки - у спідницях, чубаті мужчини,

ще раки в потоках й каштани – здорові.


Я з того століття, де дідо був ґазда,

І діти його поважали, як бога,

жили на подвір’ї здоров’я, гаразди,

ніхто не спішив покидати пороги.


Я з того століття, де вчитись хотіли,

ішли по науку всі діти до школи,

і радісним сміхом перерви дзвеніли,

той час не поверне ніхто і ніколи….

*болонь (заст.) – оболонь, оболоння

**болонья (від назви італ. міста Болонья, звідки походить ця тканина) — синтетична тканина, призначена для виробництва плащів, курток тощо

***поташ – питна сода

Леся Дмитерко

19.10.2022

Немає коментарів:

Дописати коментар